Achtergrond

Achtergrond

Markt

Prijs Duitse kaas­export herstelt bij gematigd volume


A-INSIGHTS (eerder bekend als Annual Insight) gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Visie

Proefboerderij De Marke via coöperatie in boerenhanden


Een coöperatie van boeren in Oost-Nederland wil melkveeproefbedrijf De Marke overnemen van Wageningen UR. “Er ligt een aantal maatschappelijke vraagstukken en die vragen om een…
Lees meer
Achtergrond

Biologisch

Markt

Plus-klant krijgt biologische melk voor gangbare prijs


In de Plus-supermarkten is de dagverse melk en yoghurt van het huismerk vanaf deze zomer standaard biologisch. Consumenten betalen daar niets extra’s voor, terwijl leveranciers…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Canadese zuivelreus Saputo richt pijlen op Europese markt


Annual Insight gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze maandelijkse…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Ketenpartijen op de bres voor vitale melkveehouderij


Een coalitie van partijen in de melkveehouderij heeft een voorstel opgesteld voor een vitale melkveehouderij in Nederland. LTO Nederland, het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK),…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Transitie landgebruik: ‘De ruimte voor koeien en zuivel wordt kleiner’


Meer nog dan de stikstofcrisis vragen klimaat en biodiversiteit om een ingrijpende transitie van het landgebruik in Nederland, zo viel te beluisteren tijdens een webinar…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Vreugdenhil Dairy Foods zet stap vooruit in verduurzaming


Vreugdenhil Dairy Foods boekte in 2020 vooruitgang bij het realiseren van haar duurzaamheidsstrategie. Die loopt tot volgend jaar. Intussen werkt de onderneming aan een herziening…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Rusland heeft eigen productie en importeert uit buurlanden


Annual Insight gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze ­maandelijkse…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Vlaanderen zoekt naar ‘Healthy Water for Happy Cows’


De Vlaamse onderzoekcentra Inagro en Hooibeekhoeve bestuderen, samen met drie waterbehandelingsbedrijven en vijf melkveebedrijven, sinds februari de ­chemische behandeling van water – oppervlaktewater, ondiep grondwater…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Hoge grondprijzen hinderen verduurzaming melkveehouderij


Voor de transitie naar een duurzamere melkveehouderij hebben boeren grond nodig; zeker als een kwart van de sector in 2030 biologisch moet zijn, zoals de…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Hybridezuivelproducten kunnen sector vooruithelpen


Het Genootschap ter Bevordering van Melkkunde heeft een nieuwe mijlpaal bereikt door in haar onlinevoorjaarssymposium aandacht te besteden aan hybridezuivelproducten. “We hebben als bestuur hier…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Kaasexport blijft ondanks corona op peil


Annual Insight gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze ­maandelijkse­…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Cono Kaasmakers zoekt naar nieuwe kansen in de markt


Cono Kaasmakers breidt zijn activiteiten uit. Het bedrijf wil meer verdienen uit de zij- en bijstromen van de kaasproductie. Daarom ontwikkelt de coöperatieve onderneming nieuwe…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Lactalis betaalt relatief hoge prijs voor Bel Leerdammer


Annual Insight analyseert maandelijks in ZuivelZicht de ontwikkelingen in de zuivelmarkt op basis van data. Het bedrijf gelooft dat het gebruik van data in toenemende…
Lees meer