Achtergrond

Achtergrond

Markt

Export kaas blijft groeien, recordhoogte uitvoerwaarde door hoge prijzen


A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze editie kijkt…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Zelfzuivelaars in opmars, meerprijs melk aanlokkelijk voor boer


Er komen in Nederland steeds meer melkveehouders die zelf hun melk verwerken. Hun aantal groeide in drie jaar tijd met bijna 30 procent. Wat drijft…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Boterprijs stijgt, maar ‘consument herontdekt unieke smaak van boter’


Alles wordt duurder, inflatiecijfers lopen snel op. Dat speelt ook in de zuivel, waar duurdere grondstoffen, verpakkingen en transport de kostprijs opjagen. De prijsstijging in…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Melkveehoudersvoorzitter Erwin Wunnekink: ‘De versnippering nekt ons’


Of het nu gaat om belangenbehartiging, melkstromen of ­innovatie: de ­melkveesector is gebaat bij meer eenheid. Dat zegt de nieuwe ­boerenvoorman Erwin Wunnekink. De voormalige…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Omzetten zuivelsector stagneren, licht herstel marges


A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze ZuivelZicht aandacht…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

‘Franse consument valt voor smaakvolle kaas’


Nederlandse en Belgische kaasfabrikanten maken in Frankrijk kans met nichekazen van premiumkwaliteit, zegt Stefaan Pinsart van groothandel Treur Kaas na afloop van de Salon du…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Ausnutria duikt met Goatfully in nieuwe niche


Ausnutria duikt met Goatfully in een nieuwe ­niche: producten ­gebaseerd op geitenmelk voor ­gezondheidsbewuste ­consumenten. De zuivelonderneming verbreedt daarmee het ­segment ­geitenmelkproducten en leunt daarbij…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Recordprijzen in zuivelketen van boer tot consument


Voor melk en zuivel zijn nieuwe recordprijzen genoteerd. Dat blijkt uit de voedselprijzenmonitor die Wageningen Economic Research publiceert op de website Agrimatie.nl. In de afgelopen…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

‘We hebben gewoon meer melk nodig’, zegt Mark Boot van Arla Foods


Met zijn merken en duurzaamheidsstrategie wil Arla de groei vasthouden. Smaak, betaalbaarheid en duurzaamheid zijn de succesfactoren, zegt managing director Mark Boot.
Lees meer
Achtergrond

Markt

Grote impact op kosten door inval in Oekraïne


A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze editie kijken…
Lees meer
Achtergrond

Visie

‘Melkveehouderij moet ruimte krijgen voor noodzakelijke innovatie’


De productie van melk heeft in Nederland een zonnige toekomst, mits de melkveehouderij ruimte krijgt voor innovatie. Dat is de visie van ceo André van…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Italiaanse kazen Parmigiano en Grana Padano zijn exporttoppers


A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. Deze maand nemen we…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Melk indikken op de boerderij, minder water transporteren


Dikke melk is een uitdrukking die sommige melkveehouders gebruiken om aan te geven dat hun koeien hoge gehalten vet en eiwit in de melk leveren.…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Griekse yoghurtmaker Fage bouwt in Hoogeveen aan Europese groei


A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze editie kijkt…
Lees meer