Achtergrond

Achtergrond

Markt

Wisselende winstgevendheid plantaardige zuivelalternatieven

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. Deze maand kijkt het…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Anders ondernemen met blije koeien en blije mensen

Anders ondernemen, dat doen Christian (42) en Sanne (39) Klein Koerkamp. Zo goed mogelijk zorgen voor je koeien, meer contact met de wereld buiten je eigen…
Lees meer
Achtergrond

Visie

‘Zuivelbedrijven moeten zich afvragen of de relatie met de klant nog ideaal is’

De zuivelsector in Vlaanderen – en België – staat voor grote uitdagingen. Landbouw­econoom Xavier Gellynck van de faculteit bio-ingenieurswetenschappen van Universiteit Gent adviseert een kritische…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Duitse zuivelbedrijven volgen vraag naar vegan

De detailhandel in Duitsland liet in 2021 sterke groeicijfers zien voor veganistische alternatieven voor melkproducten. Hoewel de omzetcijfers in vergelijking met die van zuivel nog…
Lees meer
Achtergrond

Visie

FrieslandCampina focust op reduceren, niet op compenseren

Royal FrieslandCampina wil vóór 2050 een nettoklimaatneutrale zuivelproducent zijn. Directeur duurzaamheid Peter Boterman spreekt van een ambitieus traject. “Waar anderen veel compenseren, zetten wij juist…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Tijdelijk tekort babyvoeding VS biedt kansen voor Nederlandse export

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. Deze maand kijkt het…
Lees meer