Achtergrond

Achtergrond

Visie

De geit ontdekken op Instagram en Facebook


Met een chef-kok als boegbeeld werkt de geitenzuivel aan de bekendheid van zijn producten en het imago van de geitenhouderij. Omdat beurzen door corona niet…
Lees meer
Achtergrond

coronacrisis

coronavirus

Markt

Effect coronavirus: sturen op de achteruitkijkspiegel


Annual Insight analyseert maandelijks in ZuivelZicht de ontwikkelingen in de zuivelmarkt op basis van data. Het bedrijf gelooft dat het gebruik van data in toenemende…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

DSM ziet door overname van CSK kansen voor zuivelsector


De overname van CSK door DSM Food Specialties deed enig stof opwaaien in de kaassector. Een klein jaar later vertelt André de Haan van DSM…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Zuivel en kaas uitschieters in biologische speciaalzaken


De omzet van biologische speciaalzaken is voor het eerst sinds vijf jaar gestegen, zo blijkt uit het Bionext trendrapport 2020. Met name de verkoop van…
Lees meer
Achtergrond

Visie

'Zuivel op hoog niveau': rapport toont belang zuivelsector


De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft een nieuw ­economisch rapport uitgebracht: ‘Zuivel op hoog niveau'. De kwaliteit van het ­Nederlandse product staat daarin centraal.  
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Hoe Buisman specialist in zuigelingenvoeding werd


De ondernemende familie Buisman bouwde in een eeuw een florerende onderneming op met een unieke dienstverlenende positie in zuigelingenvoeding. Naast het mengen en verpakken van…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Melkprijzen en het belang van toegevoegde waarde


Annual Insight analyseert maandelijks in ZuivelZicht de ontwikkelingen in de zuivelmarkt op basis van data. Het bedrijf gelooft dat het gebruik van data in toenemende…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Minister Schouten: ‘Agrifoodsector moet weerbaarder worden’


In een brief aan de Tweede Kamer schetste minister Schouten vorige maand de gevolgen van de coronacrisis. Haar voornaamste conclusie: de agrifoodsector moet weerbaarder worden.
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Bij Amsterdam Ingredients doen ze het anders


Als je een nieuwe onderneming start in een bestaande markt, moet je opvallen. Door het net even anders te doen dan de rest, bouw je…
Lees meer