Arla Foods Duitsland mikt op verdere groei van merkproducten

‹ Terug naar overzicht
Door: Redactie

Arla Foods is de nummer drie van de Duitse zuivelmarkt. Hoewel de winstgevendheid onder druk staat, heeft het concern vorig jaar aanzienlijk meer omgezet in Duitsland, vooral dankzij de succesvolle verkoop van Skyr-producten.

Om een bijdrage te kunnen leveren aan de koers van het moederbedrijf probeert de Duitse dochtermaatschappij van Arla Foods de omzet met haar merkproducten tussen 2016 en 2020 te verdubbelen. Arla Foods Duitsland stelt wat dat betreft op de goede weg te zijn. Op de Duitse markt was het belangrijkste paraplumerk Arla het afgelopen jaar dé groeimotor in het zuivelsegment. Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Düsseldorf, is inmiddels één van de drie grootste leveranciers van zuivelproducten in Duitsland, na marktleider DMK en de Theo Müller-groep.
De Duitse omzet van Arla Foods nam het afgelopen jaar met 17,1 procent toe tot een totaal van1,525 miljard euro. Daarmee is Duitsland na het Verenigd Koninkrijk de belangrijkste afzetmarkt voor Arla Foods geworden. Naast een aanzienlijke stijging van de verkooprijzen, is deze omzetgroei vooral te danken aan de groei van de submerken Skyr (yoghurt-achtige kwark, Bio (biologische zuivelproducten) en Finello (geraspte kaas). Vooral de omzetgroei die Arla Skyr heeft laten zien (94 procent) sprong in het oog (tekst: Hermann-Josef Martin, foto: Arla Foods).

[Lees het hele artikel in het magazine ZuivelZicht mei 2018]