Man in de Pan bekommert zich om mannetjesdieren

‹ Terug naar overzicht
Door: Redactie

Bionext startte de campagne Man in de Pan om de consument te betrekken bij het verbeteren van het lot van biologische mannetjesdieren.

Man in de PanOp manindepan.nl kan de consument uitrekenen hoeveel mannetjesdieren er horen bij zijn zuivelconsumptie. De campagne is onderdeel van een groter project waarin een respectvolle plek wordt gezocht voor biologische mannetjesdieren.

Biologisch leven

De biologische geitenhouders hebben hun krachten gebundeld in de Bio Goat Meat Coöperatie en willen hun mannetjes een biologisch leven geven op de eigen boerderij. Ook de melkveehouders zijn zich aan het organiseren. Enkele individuele boerderijen hebben al een programma voor hun haantjes of stiertjes.

Stichting Doen

Het project wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Doen. Bionext werkt inhoudelijk samen met de Bio Goat Meat Coöperatie, De Bokkenbunker, Dijverhof, De Lankerenhof, Weerribben Zuivel, Ecofields, Boerderij Eyckestein, De Grote Kamp en Ekoplaza.

Meer lezen over de Nederlandse en Belgische zuivelindustrie? Klik HIER voor een abonnement op ZuivelZicht.