Achtergrond

Achtergrond

Visie

GemZu-voorzitter: ‘Meer aandacht nodig voor imago zuivelproducten’

Er is meer aandacht nodig voor het tanende imago van zuivelproducten. Dat is een taak voor alle partijen in de zuivelketen, van veehouder tot retailer.
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Fonterra wijzigt strategie, consumentenzuivel in etalage

Fonterra gooit het roer om. De Nieuw-Zeelandse coöperatie heeft het plan om de consumentenactiviteiten af te stoten. Ook Fonterra Oceanië en Fonterra Sri Lanka worden…
Lees meer
Achtergrond

Markt

De EU-aanpak voor meer transparantie in zuivelmarkten

Dit voorjaar bestaat het ‘European Milk Market Observatory’ tien jaar. Met dit initiatief wil de Europese Commissie de zuivelmarkten transparanter maken.
Lees meer
Achtergrond

Europese verkiezingen

Het EU-beleid moet anders, zeggen deze kandidaten

ZuivelZicht heeft in het kader van de Europese verkiezingen elf Nederlandse partijen gevraagd naar  hun standpunten over drie dilemma's.
Lees meer
Achtergrond

Europese verkiezingen

Wat wil het nieuwe EU-Parlement met landbouw en voedsel?

Een inventarisatie van de verkiezingsprogramma’s geeft een interessant beeld van wat Nederlandse politieke partijen willen met het EU-beleid voor landbouw en voedsel. Behoud van productiecapaciteit…
Lees meer
Achtergrond

Melk met natuurlijke roomkraag van gehoornde koeien

Een stap verder dan biologisch: biodynamische zuivel is volgens een producent  'de top in duurzaamheid'. Een klein marktsegment waarmee de bio-speciaalzaak zich kan onderscheiden, want…
Lees meer