Achtergrond

Achtergrond

Bedrijf

Lekkere traktatie waar je beter van wordt

Het is begonnen met een vraag van het plaatselijke ziekenhuis: de ontwikkeling van een gezonde traktatie die patiënten helpt aan te sterken. Dit jaar heeft…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Kosten verduurzaming komen uiteindelijk op bord consument

Om klimaatneutraal te worden werken zuivelbedrijven niet alleen aan hun eigen CO₂-uitstoot (scope 1 en 2). Ze zijn ook afhankelijk van de inspanningen van hun…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Blijven groeien in achtertuin van miljoenen consumenten

Raymond Noordermeer vertrekt na acht jaar als algemeen directeur bij De Graafstroom. Onder zijn leiding is de coöperatieve kaasmaker uitgegroeid tot een specialist natuurgerijpte Goudse…
Lees meer
Achtergrond

Visie

GemZu-voorzitter: ‘Meer aandacht nodig voor imago zuivelproducten’

Er is meer aandacht nodig voor het tanende imago van zuivelproducten. Dat is een taak voor alle partijen in de zuivelketen, van veehouder tot retailer.
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Fonterra wijzigt strategie, consumentenzuivel in etalage

Fonterra gooit het roer om. De Nieuw-Zeelandse coöperatie heeft het plan om de consumentenactiviteiten af te stoten. Ook Fonterra Oceanië en Fonterra Sri Lanka worden…
Lees meer
Achtergrond

Markt

De EU-aanpak voor meer transparantie in zuivelmarkten

Dit voorjaar bestaat het ‘European Milk Market Observatory’ tien jaar. Met dit initiatief wil de Europese Commissie de zuivelmarkten transparanter maken.
Lees meer