Achtergrond

Achtergrond

Visie

‘Schaarste brengt macht terug naar het boerenerf’

Melkveehouders staan voor grote uitdagingen voor onder meer klimaat en biodiversiteit.
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

‘Ketens moeten goed zijn voor boeren, klanten en onszelf’

Komend jaar is het 10 jaar geleden dat Royal A-ware begon met het collecteren van melk. Het bedrijf is uitgegroeid tot de op een na…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Arla Foods met Melkunie naar Beter voor Natuur & Boer

Beter voor Natuur & Boer is opgezet als label voor Albert Heijn. Het is nu een onafhankelijk keurmerk en Arla Foods is de eerste die…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Grote verschillen tussen de twee Franse wereldspelers

Danone en Lactalis zijn beide multinationals, maar verschillen duidelijk van elkaar. Familiebedrijf Lactalis blijft groeien met een op overnames gebaseerde strategie. Het beurgenoteerde Danone kent…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Familiebedrijf Aurora wordt coöperatie met investeerders als leden

Voor de volgende stap in de bedrijfsontwikkeling zoekt kaasproducent Aurora participanten en transformeert tot coöperatie. “Het betrekken van meer mensen bij ons bedrijf past bij…
Lees meer
Achtergrond

Visie

‘Harde werkers’ tonen waarde zuivel voor gezonde voeding

Afgelopen maand is een nieuwe publiekscampagne over zuivel van start gegaan. Onder het motto ‘Zuivel, bouwstoffen voor harde werkers’ brengen de NZO en haar leden…
Lees meer