Globemilk lanceert Barista Milk 'voor het beste melkschuim'

‹ Terug naar overzicht

Globemilk lanceert Barista Milk 'voor het beste melkschuim'

Geplaatst op:

Globemilk in Boxmeer lanceert Barista Milk. De zuivelverwerker komt met de innovatie tegemoet aan melk als steeds bepalender aspect in de hedendaagse koffiecultuur.

Het nieuwe product werd ontwikkeld samen met barista’s op basis van Nederlandse melk, afkomstig van eigen melkveehouders in de regio.  

Barista Milk

Voor Barista Milk is na uitgebreide testen voor het beste melkschuim een balans van 3,5 procent eiwit en 3,8 procent vet gevonden. Het eiwit zorgt ervoor dat de belletjes stevig blijven staan, het vet zorgt voor de fluweelzachte en romige smaak.

De lang houdbare melk in een 1-literpak wordt geleverd aan horeca, bedrijven en out of home en is verkrijgbaar bij diverse supermarkten in Nederland. 

Aandacht voor melk

Barista Milk wordt binnenkort ondersteund met een campagne via social media. Naast het onder de aandacht brengen van de nieuwe melk wil Globemilk meer waardering voor zijn melk en de melkveehouders. “Er is veel aandacht voor het opzetten van goede omstandigheden in de landen waar de koffiebonen worden geproduceerd. Diezelfde aandacht en passie missen we soms voor de melk”, aldus Rob Branje, commercieel directeur van Globemilk. 

Duurzaamheid melkveehouders stimuleren  

Globemilk heeft daarom een fair trade-systeem ontwikkeld voor melkveehouders en wil daarmee meer aandacht voor de duurzame herkomst van melk creëren. Deze ambitie wil het bedrijf realiseren door onder meer van elk verkocht pak Barista Milk 5 eurocent te reserveren voor duurzaamheidsinitiatieven van melkveehouders. De jury beloont jaarlijks een of meerdere initiatieven vanuit melkveehouders met een hoge impact en zal tot maximaal 50 procent bijdragen aan het project. Branje: “Het is geen subsidie, maar een stimulans om samen de keten te verbeteren.”

Andere nieuwe melkspecialties

Globemilk bracht onlangs ook Matcha Milk, White chocolate Milk en Ice Coffee op de markt. Het bedrijf komt met de lang houdbare melkspecialties voor het eerst onder eigen merk in de supermarkt. Ook Melky, een fruitdrank voor kinderen, werd aan het assortiment toegevoegd.