Arla en Solinest brengen samen meer eiwit op Franse markt

‹ Terug naar overzicht

Arla en Solinest brengen samen meer eiwit op Franse markt

Geplaatst op:

De Europese zuivelcoöperatie Arla Foods en de Franse verdeler Solinest zijn een langdurig partnerschap aangegaan. Samen hebben ze onlangs twee merken van eiwitrijke producten in de Franse detailhandel gelanceerd.

 

De zuivelproducten die Franse consumenten nu kunnen kopen zijn Arla® Skyr and Arla® Protein. Arla en Solinest reageren met de nieuwe merken op een toenemende vraag naar gezonde zuivel. “Arla® Skyr and Arla® Protein zijn succesvol in andere Europese markten. Het is daarom logisch ons merkenaanbod in Frankrijk uit te breiden en onze strategische aanwezigheid daar te versnellen. Samenwerken met een gerespecteerde partner als Solinest is de sleutel tot een succesvol partnerschap”, aldus Peter Giørtz-Carlsen, uitvoerend vicepresident en hoofd Europese zaken van Arla.

De overeenkomst houdt ook in dat Arla Foods deze eiwitrijke producten produceert in Noord-Europa en Solinest ze verspreidt in Frankrijk. Het distributiebedrijf bedient 99 procent van de detailhandel in het land.

Eiwit in opkomst

De zuiveleiwitcategorie groeit snel, 15 tot 20 procent per jaar. Consumenten zijn op zoek naar producten die passen bij een actieve, gezonde leefstijl. Dat is in Frankrijk niet anders. Arla is nu ruim twintig jaar actief in Frankrijk en kan de concurrentie met merken als Lactalis en Danone goed aan.