Arla Foods: Steeds meer behoefte aan plantaardige producten

‹ Terug naar overzicht

Arla Foods: Steeds meer behoefte aan plantaardige producten

Geplaatst op:

“Wij geloven dat de behoefte aan plantaardige producten ook de komende jaren zal blijven groeien”, zegt Arla-directeur Mark Boot ter gelegenheid van de introductie van Arla JÖRĐ.

 

 

De stap naar plantaardige producten is logisch voor Arla Foods. “We zien dat vooral jongere consumenten steeds vaker kiezen voor zuivelproducten én plantaardige producten. Met de introductie van Arla JÖRĐ kunnen consumenten nu dus ook bij Arla terecht als zij zin hebben in plantaardige producten,” zegt Mark Boot, directeur van Arla Foods Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg. “Daarbij gaan zuivel en plantaardig bij ons hand in hand. Want hoewel zuivel de kern vormt van de activiteiten van onze coöperatie en dat zo zal blijven, zien wij de plantaardige producten als een belangrijke aanvulling op ons bestaande portfolio. Plantaardig en zuivel vullen elkaar goed aan.”

Arla JÖRĐ

Na Arla Foods Verenigd Koninkrijk, Zweden en Denemarken, introduceert Arla Foods Nederland daarom het plantaardige merk Arla JÖRĐ nu ook in Nederland. De Nordic Haverdrink Barista en de Nordic Haverdrink Naturel zijn gemaakt van 100 procent haver uit Zweden. De producten zijn te vinden in het houdbare schap van verschillende supermarkten en binnenkort ook verkrijgbaar bij diverse groothandels. Susan den Boer, marketingdirecteur van Arla Foods Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg: “Het doel  is mensen te helpen goed te eten. Daarom willen we consumenten voedingsrijke producten bieden.  Vernieuwend is dat wij de nieuwe producten met voedingsstoffen verrijken die van nature in planten voorkomen, zoals vezels, vitamine D en foliumzuur (B9).”

Barista en Naturel

Arla Foods introduceert twee varianten van Arla JÖRĐ in Nederland. De Haverdrink Naturel is gekoeld te drinken en onder andere te gebruiken in smoothies, als ontbijt en tijdens het koken of bakken. De variant Barista is een makkelijk op te schuimen, romige haverdrank die samen met ervaren barista’s is ontwikkeld voor zowel gebruik thuis als in restaurants en cafés. Tijdens Latte Art live (4-6 april als onderdeel van het Amsterdam Coffee Festival in de Westergas in Amsterdam), dat het zuivelconcern sponsort kunnen bezoekerrs de nieuwe producten proeven.