Ausnutria lanceert het merk Goatfully voor geitenmelkproducten

‹ Terug naar overzicht

Ausnutria lanceert het merk Goatfully voor geitenmelkproducten

Geplaatst op:

Zuivelonderneming Ausnutria lanceert het nieuwe merk Goatfully. Onder dit merk levert de onderneming een assortiment melkpoeders en andere producten gebaseerd op geitenmelk. 

Voor de introductie van het nieuwe merk in de Nederlandse markt, werkt Ausnutria samen met schaatsster Ireen Wüst, goudenmedaillewinnaar op vijf verschillende Olympische Spelen.

Goatfully Gentle Protein Powder

Het eerste product onder het nieuwe merk is Goatfully Gentle Protein Powder, geitenmelkpoeder met een hoog eiwitgehalte. Het product is vanaf deze maand verkrijgbaar via de webshop die Ausnutria voor het merk Goatfully heeft opgezet. 

Het assortiment zal verder worden uitgebreid met andere geitenmelkproducten en hoogeiwitformuleringen. Dan worden er pannenkoekenmix, melkpoeder en sportshakes op basis van geitenmelk aan het aanbod toegevoegd. 

De producten zijn met name bedoeld voor volwassenen die bezig zijn met een gezonde levensstijl, die graag sporten, actief bezig zijn en bewuste voedingskeuzes maken. 

Geitenmelk

Ausnutria heeft in de afgelopen tien jaar ervaring en kennis opgebouwd in de ontwikkeling, productie en onderzoek naar geitenmelkproducten. De organisatie heeft haar eigen gecontracteerde geitenmelkleveranciers die aan de basis staan van de  geitenmelkproducten. Deze melk wordt verwerkt tot het consumentenmerk Kabrita baby- en kindervoeding. Het bedrijf is met het merk Kabrita categorieleider in kindervoeding op basis van geitenmelk. Daarvan gaat 80 procent naar China. Het overige deel wordt afgezet in Noord- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten, Azië, Rusland en Europa.

De geitenmelk wordt tevens verwerkt tot het B2B-merk CBM geitenzuivel-ingrediënten en nu tot producten van het nieuwe merk Goatfully.