"/>

BoerVeilig: campagne voor betere veiligheid op boerderij

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Veiligheid in de melkveehouderij stond eerder deze maand centraal in een actieweek van BoerVeilig. Door middel van onder meer deze campagne willen NMV, LTO Nederland, NAJK en NZO samen met ZuivelNL en Stigas de veiligheid op de boerderij verbeteren. 

logo campagne boerveiligMachineveiligheid was het thema van de actieweek. Online werd een verhaal gedeeld van een melkveehouder die door ongevallen met machines twee familieleden verloor. 

Vijftien doden per jaar

In Nederland vinden jaarlijks gemiddeld vijftien dodelijke ongevallen plaats tijdens werk op de boerderij. Dit is het topje van de ijsberg, aldus de zes partijen. Want er doen zich ook veel ongevallen voor met (ernstig) letsel. Het doel van de campagne BoerVeilig is dan ook om bewustzijn te creëren en daarmee (dodelijke) ongevallen te voorkomen. Zo is op deze campagnesite een aantal veiligheidsonderwerpen verwerkt in wist-je-dat-items.

BoerVeilig-avonden

Leden van LTO, NMV en NAJK kunnen dit winterseizoen BoerVeilig-avonden bijwonen in de vorm van webinars en avonden voor kleine groepen. Een veiligheidsadviseur van Stigas laat zien wat hij tegenkomt onderweg. Deelnemers krijgen de mogelijkheid om tips en ervaringen te delen. 

Duurzame ZuivelKeten

Ketenorganisatie ZuivelNL financiert deze veiligheidscampagne en geeft daarmee invulling aan een van de zeven doelen van de Duurzame ZuivelKeten voor 2030.