bundelden tot nu toe hun krachten om vanuit het Wintercollectief ruim 1,9 miljoen producten te doneren, waaronder nu ook 400.000 extra pakken houdbare melk."/>

FrieslandCampina en Maaslander in Wintercollectief Voedselbank

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Zes merkfabrikanten, waaronder FrieslandCampina en Maaslander, sluiten zich aan bij het Wintercollectief van de Voedselbank en gaan extra doneren. Tien producenten  bundelden tot nu toe hun krachten om vanuit het Wintercollectief ruim 1,9 miljoen producten te doneren, waaronder nu ook 400.000 extra pakken houdbare melk.

Op 25 oktober maakten de voedselproducenten Unox, Iglo, Hak en Bolletje bekend zich te verenigen als Wintercollectief om de Voedselbank te hulp te schieten. 

Toename klanten Voedselbank

Steeds meer voedselfabrikanten geven gehoor aan de oproep om extra te doneren aan de Voedselbank die momenteel door de toename van het aantal klanten een tekort aan voedzame producten hebben. 

Collega-merkproducenten kregen de oproep om ook extra te doneren en mensen die het nodig hebben de winter door te helpen. Het doel van de merken is om huishoudens deze winter te voorzien van voedzame producten. Het Wintercollectief is een open collectief waar andere merken zich bij kunnen aansluiten die ook een bijdrage willen leveren om gezinnen te hulp te schieten.

Tekort aan voedzaam eten

112.000 mensen maken op dit moment gebruik van Vereniging van Nederlandse Voedselbanken. Er wordt verwacht dat deze winter 40 procent meer klanten zich zullen aanmelden ten opzichte van januari dit jaar. De voedselbank heeft een enorm tekort aan voedzaam eten, terwijl de winter nog moet beginnen.