IJsseizoen 2024: DMK introduceert nieuwe partner en producten
De DMK Group neemt bij de start van het ijsseizoen in april de verkoop en distributie van Häagen-Dazs in Duitsland over. Het bedrijf, waar het Nederlandse DOC Kaas onderdeel van is, kondigt een ‘verdere spannende nieuwigheid’ aan voor mei.
De DMK Group vervolgt ook in 2024 consequent haar strategische koers. Samen met partners en licentiehouders wil de groep haar merkijsbedrijf verder op- en uitbouwen.”De ervaring van de laatste jaren laat zien dat sterke merken de consument zeer aanspreken. Dat weerspiegelt zich in ons portfolio”, zegt Marcus-Dominic Hauck, COO van DMK’s ijsdivisie.
Nieuwe partner
Onlangs is DMK met General Mills, een wereldwijd opererende onderneming in de levensmiddelenindustrie, een exclusief partnerschap aangegaan betreffende Häagen-Dazs-ijsproducten in Duitsland. DMK Ice Cream is nu de enige verkoper en distributeur voor het wereldwijde succesvolle merk van General Mills.
Drie nieuwe varianten
DMK introduceert dit jaar drie nieuwe varianten. De met slagroom en knapperige chocoladestukjes verfijnde smaken hazelnoot, pistache en koffie zijn voortaan in het praktische bekerformaat 2×165 ml verkrijgbaar. Bij Capri-Sun komt het bedrijf dit seizoen met een ‘Freezies Monsteralarm’. De smaken appel-citroen en ‘meer vruchten’ zijn verfrissend en moeten de consument overtuigen met een vruchtenaandeel van 30 procent (slechts 28 kcal per stuk). Ook het in Duitsland geliefde merk ‘Manner’ komt tot volle wasdom. Het romige ijs met hazelnoot en slagroom, met er doorheen een fijne chocoladesaus, is voortaan ook verkrijgbaar in een knapperig wafelhoorntje.
Als vierde nieuwigheid kunnen liefhebbers van het cultmerk Ahoj-Brause zich verheugen op mega fruitige en superzure fruitstengels met zachte kern. Verkrijgbaar zijn de smaken bosvruchten-citroen en frambozen-sinaasappel. Daarnaast biedt het regionale merk sanobum nieuwe producten.