Optimel Proteïne: bijna twee keer zoveel eiwitten

‹ Terug naar overzicht

Optimel Proteïne: bijna twee keer zoveel eiwitten

Geplaatst op:

Optimel Proteïne is onlangs geïntroduceerd in drinkyoghurts en yoghurtvariaties. De producten bevatten bijna twee keer zoveel eiwitten en zijn vrij van vet en toegevoegde suikers.

Het zuivelmerk voegt voor het eerst producten met extra proteïne aan het assortiment toe. Het Proteïne-assortiment van Optimel, onderdeel van FrieslandCampina, bestaat in totaal uit vier nieuwe producten. De twee drinkyoghurts komen in de smaken peer-perzik en aardbei-banaan. De twee yoghurtproducten zijn verkrijgbaar in de smaken perzik-passievrucht en bosbes-vanille. Naast de bijna dubbele hoeveelheid eiwitten, bevatten de proteïneproducten 0 procent vet en geen toegevoegde suikers.

Kennis over eiwitten laag

Met de introductie van Optimel Proteïne wil het merk consumenten een handje helpen op verschillende momenten van de dag een goede hoeveelheid eiwitten binnen te krijgen. Gedurende de wordt een deel van de spieren vervangen door nieuw weefsel. Voor dat proces zijn eiwitten nodig. Omdat ons lichaam ze niet kan opslaan voor later is het van belang  eiwitten geregeld aan te vullen. Zeker op latere leeftijd hebben mensen hier baat bij, voor het behoud van sterke spieren. Uit binnenkort te publiceonderzoek van Verian in samenwerking met Optimel dat binnenkort gepubliceerd wordt, blijkt echter dat de kennis over eiwitten onder Nederlanders erg laag is en er veel misvattingen over bestaan.

Ontwikkeling nieuwe producten

José van de Water, brandmanager Optimel bij FrieslandCampina, legt uit: “Optimel staat bekend om zijn gezonde producten met 0 procent vet en zonder toegevoegde suikers. Bij de ontwikkeling de producten met extra proteïne heeft dit vooropgestaan. Zo zijn we er uiteindelijk in geslaagd een frisse en fruitige productlijn te creëren, die door de consument uitvoerig getest en goedgekeurd is.” Door Optimel Proteïne uit te brengen in literpakken, in plaats van de vaak gebruikelijke, duurdere portieverpakkingen, richt het merk zich speciaal op thuisgebruik en maakt het de eiwitrijke producten toegankelijk voor iedereen.