Rotterdamsche Oude nieuwe partner schaatsploeg Team Jumbo-Visma

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

Schaatsploeg Team Jumbo-Visma heeft met kaasmerk De Rotterdamsche Oude een nieuwe partner aan zich weten te binden. Met ingang van het Daikin NK allround & sprint is het beeldmerk van het kaasmerk te zien op het pak van de hoofdmacht die onder leiding staat van sportief directeur Jac Orie.

Tuncay Özgüner en Rintje Ritsma

De verbintenis tussen het kaasmerk en de schaatsploeg duurt tot het einde van het schaatsseizoen. Het embleem van het kaasmerk is zichtbaar op de linkerkant van de cap, de hoofdbanden en mutsen van de schaatsers. “Ik ben enorm enthousiast dat we met zo’n mooie ploeg in zee gaan”, aldus Tuncay Özgüner, CEO van het kaasbedrijf Zijerveld, onderdeel van FrieslandCampina en eigenaar van het merk.

Goudse kaas

De Rotterdamsche Oude is een oude kaas die minimaal 36 weken tot maximaal twee jaar tijd heeft gekregen om te rijpen. Özgüner: “Net als de ploeg van Orie hebben wij een missie: het maken van de beste kaas. Zo hebben we al verschillende prijzen gewonnen, alleen ziet de consument dit niet altijd terug. Daarom willen we onze naamsbekendheid vergroten.” Orie, hoofdcoach van Team Jumbo-Visma:  “We zijn blij dat De Rotterdamsche Oude vanaf dit NK onze schaatsploeg ondersteunt. Zuivelproducten, zoals kaas, zijn een onmisbaar onderdeel van ons voedingspatroon. Het eten van proteïne- en calciumrijke zuivel ondersteunt een optimaal herstel na een training, waardoor het een positief effect heeft op de belastbaarheid van onze schaatsers. Door het logo van De Rotterdamsche Oude op ons schaatspak te tonen, zorgen we op een mooie manier voor zichtbaarheid voor onze nieuwe partner.”