Verpakking: een eerste indruk maak je maar één keer

‹ Terug naar overzicht

Verpakking: een eerste indruk maak je maar één keer

Geplaatst op:

Een goede verpakking is essentieel voor een product. Dit komt door de belangrijke functies van een verpakkingen. Het beschermt een product, geeft informatie én zorgt ervoor dat een zuivelproduct opvalt in de schappen. 

De eerste twee functies hebben voornamelijk een praktische aard. Zoals het communiceren van informatie over de inhoud. Regels en eisen staan beschreven in het Warenwetbesluit informatie levensmiddelen; het betreft hier de naam, producent, ingrediënten, houdbaarheidsdatum et cetera. Kijk hier welke informatie moet worden gecommuniceerd.

Goede verpakking met sterk design

De derde functionaliteit van een verpakking is opvallen in het schap. Een eerste indruk maak je immers maar één keer. Een goede verpakking en een sterk design zorgt voor een product dat opvalt ten opzichte van andere producten. Dit leid tot meer verkoop. Het afgelopen jaar heeft melkveebedrijf en Landwinkel De Knapenvelder al zijn designs opnieuw ontworpen, zodat ze beter opvallen in de schappen. 

Nieuwe uitstraling voor De Knapenvelder 

De Knapenvelder is gevestigd in het Overijsselse Raalte. Naast de boerderij met honderd melkkoeien heeft het bedrijf een eigen productieruimte waar de melk wordt verwerkt tot zuivelproducten. In 2020 hebben alle producten een make-over gekregen. Dankzij de nieuwe designs wordt het in één oogopslag duidelijk om wat voor product het gaat en welke smaak het is. De verpakking en etiket is op elkaar afgestemd. Deze combinatie zorgt ervoor dat hun producten opvallen in de schappen van de supermarkt. 

Onmisbaar

Of het nu gaat om zelfklevende etiketten, kaasetiketten, kaasbanderollen of brielabels,  een goede verpakking is onmisbaar. Benieuwd wat Eshuis daarin kunnen betekenen? Ontdek de mogelijkheden. Vraag hier een gratis samplepakket aan.