Aldi: 30 miljoen liter On the Way to PlanetProof-melk

‹ Terug naar overzicht

Aldi: 30 miljoen liter On the Way to PlanetProof-melk

Geplaatst op:

Aldi heeft in 2019 30 miljoen liter verse melk met On the way to PlanetProof-certificering verkocht.

Dit blijkft uit het Duurzaamheidsverslag 2019, waarin de supermarktorganisatie haar vorig jaar behaalde resultaten en doelstellingen om de CO2-uitstoot te reduceren heeft gepresenteerd. 

Aldi focust op verpakkingsmissie

“Ons Duurzaamheidsverslag 2019 geeft een goed internationaal inzicht in wat tot nu toe is bereikt en geeft aan welke doelen we voor de komende jaren hebben gesteld”, zegt Erna van der Wal, director Quality Assurance & Corporate Responsibility bij Aldi Nederland. “In Nederland hebben we vooral op het gebied van gezonde voeding, minder voedselverspilling en duurzame boodschappen goede resultaten gehaald. Daarnaast ligt onze focus op dit moment onder meer op de verdere uitwerking en implementatie van onze verpakkingsmissie.”

Duurzaamheidscertificaten

Aldi streeft ernaar om duurzame boodschappen voor iedereen toegankelijk te maken door producten aan te bieden met duurzaamheidscertificaten zoals Beter Leven voor dierenwelzijn en On the Way to PlanetProof voor zuivelproducten en fruit en groenten. Daarnaast geeft de formule informatie over verantwoord winkelen via bewustmakingscampagne en duurzaamheidslabels.

SBTi  

Het supermarktbedrijf heeft zich aangesloten bij het Science Based Targets Initiative (SBTi). Met deze internationale samenwerking stelt Aldi samen met zijn leveranciers klimaatdoelen vast om het klimaatakkoord van Parijs te ondersteunen. 

Met SBTi committeert Aldi zich om de komende twee jaar bindende en wetenschappelijk geteste doelen vast te stellen voor het verminderen van de CO-uitstoot. Samenwerking met SBTi zorgt het ervoor dat de bijbehorende maatregelen ook bijdragen aan het behalen van de 1,5 °C-doelstelling uit het klimaatakkoord van Parijs. 

Met leveranciers

Voor het eerst zijn volgens Van der Wal leveranciers betrokken bij de uitwerking van de doelen om gezamenlijk emissies binnen de supplychain te verminderen of te vermijden. Met deze stap bouwt Aldi voort op haar klimaatbeschermingsbeleid uit 2018, waarmee de discounter de eigen uitstoot van broeikasgassen tegen 2021 met 40 procent wil verminderen ten opzichte van 2015. In Nederland heeft Aldi deze doelstelling behaald door onder meer inkoop van 100 procent groene stroom voor alle winkels en kantoren, ledverlichting en het gebruik van energie-efficiënte koel- en vriesmeubels met natuurlijke koudemiddelen. 

De resultaten en doelstellingen van Aldi om de CO2-uitstoot te reduceren zijn te vinden in het Internationale Duurzaamheidsverslag 2019. In Nederland is de discounter actief sinds 1973 met momenteel 492 winkels. 

Bekijk hieronder een infographic van Aldi’s duurzaamheidsresultaten: