‘Boeren houden van Koeien’: jonge melkveehouders starten campagne
Jonge melkveehouders hebben de campagne ‘Boeren houden van Koeien’ gelanceerd. Daarmee willen zij laten zien dat melkveehouders goed voor hun dieren zorgen. De campagne bestaat uit een tv- en een radiocommercial.
De campagne van het NAJK, het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt, is tot stand gekomen met steun van de Nederlandse zuivelorganisatie NZO.
Welzijn van dieren
“Er is steeds meer belangstelling voor het welzijn van dieren”, vertelt Marije Klever, melkveehouder en bestuurslid van het NAJK op de website van deze belangenbehartiger. “Wij willen met deze campagne laten zien dat wij goed voor onze koeien zorgen. Een koe die gezond is, zit lekker in haar vel. En als de koe blij is, ben ik dat ook.”
Campagne ‘Boeren houden van Koeien’
Met de campagne ‘Boeren houden van Koeien’ laten jonge Nederlandse melkveehouders zien wat ze op hun bedrijf doen om het hun koeien zo aangenaam mogelijk te maken. De hechte community van melkveehouders leert daarbij van elkaar. “We leren veel van elkaar als het gaat om dierenwelzijn”, zegt Klever. “We kijken graag bij elkaar op de boerderij en ook in de vakmedia is er veel aandacht voor het welzijn van de dieren. Op mijn bedrijf kunnen de koeien bijvoorbeeld naar buiten als het kan en naar binnen als ze dat willen en in de stal heb ik een borstel waarmee ze hun vacht kunnen borstelen wanneer het hen.”
Lees ook: NAJK nieuwe partner ZuivelNL