Delhaize bedankt Belgische leveranciers en heet in mei Belhaize
Delhaize heet voor één maand Belhaize. De supermarktketen wil hiermee haar 1.600 Belgische leveranciers bedanken. De vraag naar Belgische producten steeg vorig jaar met meer dan 15 procent.
Zo’n 70 procent van het assortiment in deze supermarkten is van Belgische origine. De organisatie brengt in de maand mei de producten van haar Belgische producenten onder de aandacht in de winkels, op de website en de social media en het eigen magazine. In de 763 winkels van de keten krijgen de producten het Belhaize-logo.
Delhaize: prioriteit aan Belgische producten
Sinds 1867 geeft Delhaize zoveel mogelijk prioriteit aan Belgische producten. Meer en meer merkt de supermarktketen dat de klanten hier ook expliciet naar vragen. De Belgische aankopen bij deze supermarkten zijn goed voor een bedrag van € 3 miljard per jaar.
Lokaal en Belgisch consumeren
De klant kiest voor Belgische herkomst vanwege kwaliteit, smaak, variatie, transparantie, duurzaamheid en ondersteuning van de lokale economie. Volgens onderzoek van Fairtrade van april 2020 geeft 42 procent van de Belgen aan dat ze in de toekomst meer en meer bewust lokaal en Belgisch willen consumeren.
Belgische kaas en biologische melk
Delhaize verkoopt Belgische kaas en sinds 2018 biologische melk van coöperatie Biomilk.be onder het eigen merk Delhaize Bio in de winkels.