Dutch Dairy Challenge zoekt innovatieve melkveehouders
Innovatieve melkveehouders in Noord-Limburg en Oost-Brabant die in 2021 een vernieuwend idee of ambitie willen waarmaken kunnen zich aanmelden voor de Dutch Dairy Challenge. Ze maken kans om met de hulp van een professionele coach in drie maanden het idee uit te werken tot een concreet businessplan.
Melkveehouders met een eigen bedrijf in de driehoek Eindhoven-Nijmegen-Roermond kunnen zich met een of meerdere ideeën aanmelden. De challenge helpt melkveehouders in deze regio om te focussen op nieuwe plannen in en om het bedrijf.
Dutch Dairy Challenge: extra verdienmodel
Deze plannen moeten gaan zorgen voor een extra verdienmodel naast het bestaande melkgeld. Het doel van de challenge is dat er in 2050 nog steeds koeien worden gehouden.
Vernieuwing opzet bedrijf
De challenge is ontstaan vanuit vijf partijen met de ambitie om melkveehouders te helpen bij het vernieuwen van de opzet van hun bedrijf. Het gaat om een samenwerking tussen Courage, innovatieorganisatie van de melkveesector, en Imagro, creatief bureau voor verandering en vernieuwing in agri, food en leefomgeving. Ondersteuning wordt geboden door FrieslandCampina, Rabobank en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.