FrieslandCampina nieuwe partner van Dutch Food Week

‹ Terug naar overzicht

FrieslandCampina nieuwe partner van Dutch Food Week

Geplaatst op:

Het partnernetwerk van Dutch Food Week voegt FrieslandCampina toe als partner. De samenwerking werd beklonken door Bert van Wanrooij van Dutch Food Week en marketing director Thomas Gribnau van FrieslandCampina. Dutch Food Week, een initiatief van de Topsector Agri&Food, is dit jaar van zaterdag 8 oktober tot en met zaterdag 15 oktober 2022.

FrieslandCampina produceert goede voeding en wil dat doen in balans met de planeet, zo bericht Dutch Food Week over haar nieuwe partner. Voor jong en oud, consument, klant en maatschappij. En voor de eigenaren van het bedrijf: de leden-melkveehouders van FrieslandCampina. Dat doen ze met hun tientallen merken die in veel landen in de wereld te koop zijn. Niet alleen consumentenmerken, maar ook ingrediënten voor industriële klanten en voor foodservice en foodprofessionals.

Niet alleen Dutch Food Week

FrieslandCampina wil de eigen werkzaamheden en die van melkveehouders in heel de wereld verduurzamen. Om een duurzame toekomst te creëren, worden zeven van de zeventien Sustainable Development Goals (SDG’s) die door de Verenigde Naties zijn vastgesteld, gekoppeld aan het werk.
FrieslandCampina’s integrale duurzaamheidsprogramma’ Nourishing a better planet gaat over zes prioriteiten:
1. Betere voeding voor iedereen
2. Betere inkomsten voor boeren
3. Beter klimaat, klimaatneutrale toekomst
4. Betere natuur, bevorderen biodiversiteit
5. Betere verpakkingen, 100% circulair
6. Betere inkoop, 100% duurzame grondstoffen

Gezonde en betaalbare voeding voor iedereen


FrieslandCampina draagt bij aan gezonde en betaalbare voeding voor iedereen, voor nu en in de toekomst. De wereldwijde activiteiten en doelstellingen van onze partner op het gebied van betere voeding zijn beschreven in het FrieslandCampina-voedingsbeleid. Dit beleid is gebaseerd op het World Health Organisation (WHO) Global Action Plan en sluit aan op twee van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties: het terugdringen van honger in de wereld en het bevorderen van goede gezondheid en welzijn.
De investering in een derde petlijn in de productielocatie in het Belgische Aalter die FrieslandCampina eerder dit jaar aankondigde komt tegemoet aan duurzaamheid als een van de vier strategische prioriteiten van FrieslandCampina. Met het programma Nourishing a better planet werkt het bedrijf aan duurzaamheid in de volle breedte – klimaat, biodiversiteit, goede voeding en recycleerbare verpakkingen – met als einddoel in 2050 netto klimaatneutraal te zijn en de groeiende wereldbevolking te kunnen blijven voorzien van goede voeding. Daardoor zullen melk- en roomproducten van de zuivelcoöperatie gefaseerd overgaan van een verpakking in HDPE-flessen naar milieuvriendelijke petflessen, die zo veel mogelijk uit gerecycleerd materiaal bestaan.

(Foto: Dutch Food Week)