Ledenraad FrieslandCampina herbenoemt Hein Schumacher als ceo

‹ Terug naar overzicht

Ledenraad FrieslandCampina herbenoemt Hein Schumacher als ceo

Geplaatst op:

Hein Schumacher is tijdens de ledenraadsvergadering van FrieslandCampina als ceo herbenoemd voor een tweede termijn van vier jaar.  

Hein Schumacher.

“FrieslandCampina zit midden in een meerjarige transformatie waarbij er hard wordt gewerkt aan een succesvolle en toekomstbestendige coöperatie en onderneming”, zegt bestuursvoorzitter Sybren Attema. “Bij de herbenoeming van Hein Schumacher staan voor de raad van commissarissen rust, continuïteit en het voortzetten van de ingezette strategie voorop. Wij hebben het volste vertrouwen dat Hein Schumacher samen met zijn leiderschapsteam de ingeslagen weg succesvol zal voortzetten.”

Koninklijke FrieslandCampina

Attema kondigde tijdens de ledenraadsvergadering ook aan dat Wout Dekker na vier jaar zijn functie neerlegt als lid van de raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina.

Strategische evaluatie Friso kindervoeding

Tijdens een businessupdate werden de ledenraadsleden door executive board-leden Hein Schumacher, Hans Janssen en Roel van Neerbos geïnformeerd over de ontwikkelingen binnen de onderneming. 

Een van de onderwerpen die aan de orde kwamen is een onderzoek naar strategische opties voor de kindervoedingsactiviteiten onder het Friso-merk. Aangezien grote, belangrijke markten voor kindervoeding – met name China – zich momenteel snel ontwikkelen, is het doel van het strategische evaluatieproces ervoor te zorgen dat de Friso-business in de toekomst optimaal kan blijven groeien.

Om de herkomst van haar kindervoedingproducten van Friso aan de consument in Azië te laten zien, maakt FrieslandCampina als een van de eerste Nederlandse bedrijven gebruik van GS1 Digital Link. Dankzij deze nieuwe standaard voor het online volgen van producten kan de consument via een QR-code op de verpakking zien waar Friso-melkpoeder vandaan komt en nagaan of het echt melkpoeder van Friso is. In de toekomst kan hij dan ook direct het product afrekenen. Zo kunnen de melkveehouders van FrieslandCampina de Aziatische consument een kijkje op het bedrijf geven.