Zuivelmerken groeien in waarde tijdens Covid-19-pandemie

‹ Terug naar overzicht

Zuivelmerken groeien in waarde tijdens Covid-19-pandemie

Geplaatst op:

De zuivelmerken zijn gegroeid in waarde tijdens de Covid-19-pandemie. Nestlé is het belangrijkste foodmerk met de meeste waarde, nog voor PepsiCo en The Coca-Cola Company. Dat bericht het internationale bureau Brand Finance in het Food & Drink 2021-rapport. 

Het Chinese zuivelmerk Yili kende 11 procent groei in merkwaarde en vergroot het verschil met Danone dat top 10 in zuivelmerken op de tweede plaats staat. Arla schoof van de vijfde plaats vorig jaar naar de vierde plaats nu op de ranglijst.

Yili koploper zuivelmerken

Yili coördineert vanuit het Innovation Center in het PlusUltra-gebouw op de campus van Wageningen UR zijn R&D-activiteiten in Europa. 

Het was voor het Chinese zuivelconcern in 2014 het eerste buitenlandse innovatiecentrum van de Chinese zuivelsector. Ook in Nieuw-Zeeland, waar Yili tevens een eigen zuivelfabriek heeft, is een Innovation Center.