Achtergrond

Achtergrond

Bedrijf

De Graafstroom-directeur Raymond Noordermeer: ’Ons merk is ons uithangbord’

Hoewel Zuivelfabriek De Graafstroom produceert voor derden onder private label, wint het bedrijf met zijn eigen merkkaas de ene onderscheiding na de andere. De kaasmaker…
Lees meer
Achtergrond

Markt

FrieslandCampina winnaar van het eerste halfjaar van 2022

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. De analyse van deze…
Lees meer
Achtergrond

Visie

‘Voor de transitie heb je jonge melkveehouders nodig die in de toekomst geloven’

Om jonge melkveehouders perspectief te bieden, moet de overheid een beleid voor de lange termijn voeren. Alleen dan is er een basis voor innovatie en…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Sybren Attema: ‘De sector heeft een integrale stikstofaanpak nodig’

Sybren Attema trad aan als coöperatievoorzitter bij FrieslandCampina in een periode van verdeeldheid. Onder zijn leiding wil FrieslandCampina met een nieuwe coöperatieve koers de kracht…
Lees meer
Achtergrond

Bedrijf

Royal A-ware heeft geen gas meer nodig om mozzarella te maken

Kaasmaken is een ambachtelijk proces dat zich leent voor schaalvergroting. Dat is de basis voor vergaande automatisering en efficiencyverbetering. In de in 2020 geopende mozzarellafabriek…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Kansen in nieuwe groeimarkten voor exporteurs van melkpoeders

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. Deze maand kijkt het…
Lees meer