Albert Heijn publiceert duurzaamheidsverslag 2018

‹ Terug naar overzicht

Albert Heijn publiceert duurzaamheidsverslag 2018

Geplaatst op:

Albert Heijn heeft zijn duurzaamheidsverslag over 2018 gepubliceerd. Hierin staan activiteiten en resultaten van het afgelopen jaar vermeld.

De duurzamere en transparante productieketen voor zuivelproducten van het huismerk die Albert Heijn vorig jaar heeft opgezet is een van de projecten die in het verslag worden genoemd. Deelnemende melkveehouders ontvangen een premie boven op de reguliere melkprijs. Het doel is om de komende jaren dit duurzame zuivelassortiment uit te breiden. Meer info? Klik HIER.

Sustainable Brand Index

De formule werd voor de derde keer op rij door consumenten uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt van Nederland. Dit werd bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand Awards 2019 in Amsterdam. De prijs is gebaseerd op de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken.

Belangrijke stappen

Albert Heijn maakte vorig jaar belangrijke stappen op verschillende aandachtsgebieden: reductie van (plastic) verpakkingsmaterialen, tegengaan van voedselverspilling en inzicht bieden in de herkomst van producten. Ceo Marit van Egmond is trots op alle stappen, ondanks verschillende dilemma’s. “Wat goed is voor het milieu, is niet automatisch goed voor dierenwelzijn. En willen we voedselverspilling tegengaan, dan gebruiken we vaak wat meer verpakkingsmateriaal. Dat zijn lastige afwegingen. Daarom delen we deze dilemma’s met onze klanten, stakeholders, partners en medewerkers.”