Kaasgroothandel Intercheese zoekt Nederlandse consument op

‹ Terug naar overzicht

Kaasgroothandel Intercheese zoekt Nederlandse consument op

Geplaatst op:

Kaasgroothandel Intercheese gaat met het nieuwe merk Cheese Rebelz de Nederlandse supermarkten in. Het ­bedrijf wil in de komende maanden met de Yellowburger de consument opzoeken. In buitenlandse ­supermarkten zijn al reguliere kaasproducten en specialiteiten van ­Cheese Rebelz verkrijgbaar. Pieter Bogaard geeft een toelichting. 

 

Tekst: Ria Besseling

Intercheese

Cheese Rebelz is het eerste merkconcept waarmee Intercheese de smaak en beleving van kaas opnieuw in de markt wil zetten. (Foto: Intercheese)

Waarom gaat een kaasgroothandel naar een rol als aanbieder van consumentenproducten van kaas?
Pieter Bogaard: “Wij hebben als groothandel jarenlange ervaring met een assortiment Hollandse kazen, import van buitenlandse kazen en eigenmerkkazen. Tot nu toe leveren we aan foodservice, speciaalzaken, marktondernemers en onder private label aan retail. Omdat innoveren in onze strategie steeds een bepalende factor is, ontwikkelen we eigen kaasconcepten voor afnemers in bijvoorbeeld foodservice en out of home. Cheese Rebelz is het eerste merkconcept waarmee we direct de consument opzoeken en waarmee we de smaak en beleving van kaas opnieuw in de markt willen gaan zetten. Het eerste product, de Yellowburger, komt in de komende maanden in de schappen van de Nederlandse supermarkten.
De Yellowburger is een burger van kaas gemaakt van Vlog-melk volgens de receptuur van Gouda-kaas. Omdat de Yellowburger niet is gepaneerd en is gemaakt met kaas bereid van melk uit een bewuste keten onderscheidt hij zich van andere kaasproducten in het schap.
Wij gaan met dergelijke producten naar een rol als innovatieve leverancier van merkproducten van kaas die zich onderscheiden door een bijzondere smaak en een hoge kwaliteit. Met ons eigen merk zien we kansen in de schappen van Nederlandse supermarkten omdat hier ruimte is voor kwaliteitsproducten van kaas voor de bewuste consument.” 

In welke supermarkten is Cheese Rebelz verkrijgbaar?
“Het concept ligt in de komende maanden in de schappen van de Nederlandse retail. We zijn bezig met het benaderen van diverse partijen.” 

Wat wordt het onderscheid van het merk in het huidige assortiment vleesvervangers?
“Smaak en kwaliteit moeten het onderscheid gaan maken in het aanbod. Er is op dit moment weinig aanbod van vleesvervangers op kaasgebied. We willen met dit concept tevens de nadruk leggen op diverse bereidingsmogelijkheden. De Yellowburger kan in de bakpan, maar ook in de grill.” 

Wat zijn de kansen van kaas in het veranderend consumentengedrag?
“Kaas wordt steeds meer als onderdeel van maaltijden, snacks en salades gegeten en fungeert allang niet meer uitsluitend als broodbeleg. Met name als vervanger van vlees is kaas in opkomst. In het uitdijende schap voor vleesalternatieven is zoals gezegd ruimte voor nieuwe kaasproducten als de Yellowburger. Er komen dan ook vier varianten van de burger op de markt: naturel, chili, tuinkruiden en geitenkaas.” 

Wanneer ligt de Yellowburger in ons land in de schappen? 
“Dat gaat in de komende maanden plaatsvinden. We zijn op dit moment in gesprek met diverse retailers en distributiepartners. We streven ernaar om op korte termijn een brede dekking in Nederland te verkrijgen. De lancering van de kaasburger wordt ondersteund met winkeldemo’s en een Facebook-campagne.”

Welke producten volgen?
“Er liggen producten klaar die nu worden getest, maar nog niet concreet zijn. De eerste introducties staan voor later dit jaar of begin volgend jaar op de planning.”

Dit artikel is verschenen in ZuivelZicht 9 2019. Nog geen abonnee? Klik HIER.