Vlam begint nieuwe campagne voor bio
Vlam start een nieuwe campagne voor biologische producten. De Vlaamse promotieorganisatie voor landbouwproducten vult de website allesoverbio.be aan met een campagne via tv, online en voor biologische speciaalzaken. De campagne duurt drie jaar en wordt voor 30 procent gefinancierd met sectorbijdragen, de overige 70 procent komt van Europa.
Vlam wil meer consumenten vaker voor bio laten kiezen door hen te wijzen op de vijf troeven van biologische producten: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100 procent toekomst. De focus ligt op bioproducten van eigen bodem
Op 6 juli wordt een nieuwe tv-spot gelanceerd op de Vlaamse zenders één en Canvas. Daarnaast is de spot ook te zien op Vier en enkele kleinere zenders. In de spot vertelt een bioproduct over zijn levensweg en over de zorg waarmee alles gebeurt op een biobedrijf. Er zijn vier versies gemaakt om de specificiteit van elk seizoen te tonen. De spot besluit met de signatuur ‘Kies wat vaker bio met een biografie uit Europa.’
De tv-spot zal worden uitgezonden van 6 juli tot 2 augustus. In september volgt een tweede campagneperiode van vier weken. In 2021 en 2022 zijn er drie campagneperiodes.
Online
De basis voor de communicatie over biologisch is allesoverbio.be. De website bevat informatie, verhalen en video’s over producenten, verwerkers en bioliefhebbers. Het bezoek aan de site wordt gestimulerd door een online campagne met video, bannering en communicatie via Facebook. Hiervoor wordt het materiaal van de tv-spot benut. Er worden elk jaar zes video’s gemonteerd met verhalen vanuit de producent, het product of de koper.
In speciaalzaken
De campagne is ook in de biologische speciaalzaken zichtbaar. Vlam brengt tweemaal per jaar een affiche met de campagneboodschap voor dit kanaal. Supermarkten kunnen ook inhaken op de campagne en het promotiemateriaal downloaden op het platform versondernemer.be.