Arla Foods stapt in plantaardig met merk Jörd

‹ Terug naar overzicht

Arla Foods stapt in plantaardig met merk Jörd

Geplaatst op:

Arla Foods stapt in plantaardig met de lancering van drie haverdranken onder het merk Jörd. Het concern wil onder dit merk straks een serie plantaardige producten op de markt brengen. 

Arla wil de markt voor plantaardige producten gaan betreden om in te spelen op de vraag van de consument en een categorie ontwikkelen met natuurlijke producten en unieke smaaksamenstellingen. Het zuivelconcern voorziet dat de trend naar plantaardige producten zich verder zal ontwikkelen. 

Plantaardig onder het merk Jörd

In eerste instantie gaat het om de lancering van drie haverdranken: Jörd Haver, Gerst en Hennep. De producten, die worden geproduceerd in het Deense Esbjerg, komen het eerst op de markt in Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Arla onderzoekt of Jörd ook in andere markten kan worden geintroduceerd. De plantendranken zijn gemaakt met biologische en Noordse ingrediënten en bevatten tot 50 procent meer haver dan de huidige marktleiders, aldus Hanne Søndergaard, Arla’s executive vice president voor internationale marketing en innovatie. 

Naast zuivel

“Meer en meer Europese consumenten kijken naar plantaardige producten”, vervolgt Søndergaard. “En we weten dat consumenten naast elkaar genieten van zuivel- en plantaardige dranken. Met onze unieke expertise en innovatiekracht is het logisch dat we deze markt betreden die grenst aan de melkcategorie. We willen de categorie ontwikkelen met een natuurlijk, Noords assortiment dat past in het dagelijkse leven van de Europese consumenten en we zien dit als een opwindende zakelijke kans.”

Melk blijft centraal staan

Melk, het belangrijkste ingrediënt in de overgrote meerderheid van de producten, blijft centraal staan ​​bij Arla Foods, zo stelt het bedrijf. “Plantaardige producten grenzen echter aan de bestaande productportfolio van het bedrijf. Als categorieleider in de Europese markten is het vanzelfsprekend dat Arla deze categorie betreedt en bijdraagt ​​aan de ontwikkeling ervan met nieuwe producten en smaken.”