Royal A-ware introduceert Friesblond
Royal A-ware introduceert Friesblond, een romige 48+-kaas die wordt gemaakt in de kaasmakerij in Heerenveen. Het nieuwe kaasmerk ligt deze week in de schappen bij Albert Heijn. Vanaf oktober is de kaas ook beschikbaar voor kaasspeciaalzaken en voor de markthandel.
De nieuwe kaas bevat geen kleur- en smaakstoffen en E-nummers en is 100 procent natuurlijk, aldus het kaasbedrijf dat het merk zelf ontwikkelde.
“Royal A-ware is een ondernemend bedrijf met passie voor kaas”, aldus Marga Veenema, manager Marketing & Innovation. “We stellen de vraag van de klant voorop en in dit geval zagen we dat er marktkansen zijn voor een natuurlijke, lekkere kaas zonder E-nummers en kleurstoffen. Onze kaasmakers in Heerenveen hebben de lekkerste kaas gemaakt, die door zijn romige smaak echt anders is. Het is een eerbetoon aan onze boeren en kaasmakers.”
Friesblond in de prijzen
Friesblond behaalde vier awards tijdens de laatste International Cheese & Dairy Awards die eind juli in Nantwich werden gehouden. De jury waardeerde de plakken oude en belegen kaas op smaak en uiterlijk en ook de verpakkingen van Friesblond kregen een award.
Royal A-ware
Royal A-ware, dat vorig jaar opnieuw een stabiel resultaat behaalde, investeert fors in verdere groei. De kaasmakerij in Heerenveen werd uitgebreid, evenals verpakkings- en rijpingscapaciteit en dit jaar wordt hier de bouw van de nieuwe mozzarella- en roomfabriek afgerond.
Het familiebedrijf, dat zich bezighoudt met het produceren, rijpen, versnijden en verpakken van kaas en andere versproducten, telt ruim 2.000 medewerkers en beschikt over zes zuivelverwerkingslocaties en diverse rijpingshuizen.