Farmel zet klankbordgroep van melkveehouders op

‹ Terug naar overzicht

Farmel zet klankbordgroep van melkveehouders op

Geplaatst op:

Farmel is van plan om een klankbordgroep van melkveehouders op te zetten. Het handelsbedrijf in rauwe melk en zuivelproducten wil structureel in overleg met melkveehouders om in elkaars belang, kennis en ervaringen te delen.

klankbordgroep farmelDe klankbordgroep bestaat uit zes leden en komt minimaal vier keer per jaar bij elkaar. 

Ideeën en voorstellen toetsen

Farnel heeft gezocht naar een groep die representatief is voor de totale groep van  leveranciers. Er is geselecteerd op een mix van bedrijfsgrootte, bedrijfstype, geografie en leeftijd. Tijdens de bijeenkomsten van de klankbordgroep kan het handelsbedrijf delen wat er speelt en worden ideeën en voorstellen getoetst.

Farmel ook in België

Farmel werkt in Nederland samen met circa tweehonderd melkveehouders. Het bedrijf is ook in België actief. Farmel Holding realiseerde in 2019 een omzet van € 358 miljoen met een bedrijfsresultaat voor belasting van € 6 miljoen. Begin dit jaar maakte het handelsbedrijf bekend dat het stopt met de handel in fourage. 

Belang van Ausnutria

Farmel is voor een deel eigendom van het management en ook Ausnutria heeft een belang in het bedrijf. Ausnutria bouwt in Heerenveen een nieuwe fabriek waar wei wordt verwerkt tot een hoogwaardig ingrediënt voor kindervoeding en er komt een poederfabriek. Ook de nieuwe blikfabriek wordt dit jaar opgeleverd. De nieuwe productielocatie wordt geïntegreerd met de huidige Ausnutria-fabriek voor droog mengen en verpakken.