Achtergrond

Achtergrond

Bedrijf

Duitse zuivelbedrijven volgen vraag naar vegan

De detailhandel in Duitsland liet in 2021 sterke groeicijfers zien voor veganistische alternatieven voor melkproducten. Hoewel de omzetcijfers in vergelijking met die van zuivel nog…
Lees meer
Achtergrond

Visie

FrieslandCampina focust op reduceren, niet op compenseren

Royal FrieslandCampina wil vóór 2050 een nettoklimaatneutrale zuivelproducent zijn. Directeur duurzaamheid Peter Boterman spreekt van een ambitieus traject. “Waar anderen veel compenseren, zetten wij juist…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Tijdelijk tekort babyvoeding VS biedt kansen voor Nederlandse export

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. Deze maand kijkt het…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Export kaas blijft groeien, recordhoogte uitvoerwaarde door hoge prijzen

A-Insights gelooft dat het gebruik van data in toenemende mate van belang is om de juiste strategische beslissingen te kunnen nemen. In deze editie kijkt…
Lees meer
Achtergrond

Visie

Zelfzuivelaars in opmars, meerprijs melk aanlokkelijk voor boer

Er komen in Nederland steeds meer melkveehouders die zelf hun melk verwerken. Hun aantal groeide in drie jaar tijd met bijna 30 procent. Wat drijft…
Lees meer
Achtergrond

Markt

Boterprijs stijgt, maar ‘consument herontdekt unieke smaak van boter’

Alles wordt duurder, inflatiecijfers lopen snel op. Dat speelt ook in de zuivel, waar duurdere grondstoffen, verpakkingen en transport de kostprijs opjagen. De prijsstijging in…
Lees meer