Ausnutria gaat met Kabrita de Vietnamese markt op

‹ Terug naar overzicht

Ausnutria gaat met Kabrita de Vietnamese markt op

Geplaatst op:

Ausnutria gaat met Kabrita baby- en kindervoeding naar de Vietnamese markt. Ausnutria werkt hier samen met distributiepartner New Retail CPG, zo maakte de fabrikant eerder deze maand bekend. 

De ondertekening van de nieuwe samenwerking met distributiepartner New Retail CPG en Donovan van der Voort (rechts) van Ausnutria Nederland. (Foto: Ausnutria)

“We zijn er trots op om Vietnamese consumenten ons Kabrita-product, baby- en kindervoeding op basis van geitenmelk, aan te bieden. Ons merk wordt geproduceerd in Nederland en nu ook officieel geïmporteerd en gedistribueerd in Vietnam door New Retail CPG Company”, aldus Donovan van der Voort, businessdevelopmentmanager bij Ausnutria Nederland, tijdens de ondertekening van de nieuwe samenwerking.  

Kabrita

Kabrita baby- en kindervoeding is gebaseerd op geitenmelk. De productie vindt plaats in Heerenveen. Hier bouwt Ausnutria samen met Trivium een nieuwe blikfabriek.

De nieuwe productielocatie is geïntegreerd met de huidige Ausnutria-fabriek voor droog mengen en verpakken. Na de samenvoeging met de huidige locaties voor droog mengen en verpakken bedraagt de capaciteit jaarlijks meer dan 150 miljoen blikken. Met de nieuwbouw is een investering gemoeid van circa € 175 miljoen.

In Heerenveen is eveneens een ultrafiltratiefabriek in aanbouw voor de productie van weipoederconcentraat uit geitenmelk. Ausnutria, dat tien jaar geleden 51 procent van de aandelen in Hyproca NL kocht, omvat naar eigen zeggen de complete geitenmelkketen: geitenhouders die de melk leveren, de fabrieken en het in de markt zetten.

De producent van kindervoeding op basis van geitenmelk behaalde vorig jaar een stabiele omzetgroei. 

Goatfully: nieuwe niche

Ausnutria maakte eerder dit jaar bekend dat het met Goatfully geitenmelkproducten een nieuwe niche wil aanboren. Ceo Jeroen Kiers: “Wij gaan met Goatfully de bijzondere eigenschappen van geitenmelk toegankelijk maken voor bredere doelgroepen. We beginnen met geitenmelkpoeder met een hoog eiwitgehalte. Hier worden pannenkoekmix, melkpoeder en sportshakes op basis van geitenmelk aan toegevoegd.”